Bekendtgørelse

#1 2014-04-30 16:25:49

DanDaan
Gæst

[løst] uploade

Hej

Jeg benytter Piwigo, men er det muligt at mine venner også kan uploade deres billeder til min side?

Håber på svar :)

#2 2014-05-01 01:24:56

Kaare
Translation Team, forum moderator
Odense, Denmark
2012-09-17
21

Re: [løst] uploade

DanDaan skrev:

Hej

Jeg benytter Piwigo, men er det muligt at mine venner også kan uploade deres billeder til min side?

Håber på svar :)

Jeg gentager lige mit svar fra det andet forum:

Det er ikke noget, jeg selv har haft brug for, men jeg fandt en plugin/udvidelse, som ser ud til at kunne det ønskede: http://da.piwigo.org/ext/extension_view.php?eid=303

Mvh. Kåre

#3 2014-05-05 00:04:00

DanDan
Gæst

Hej Kåre

Tak for dit svar.

Kan du oplyse mig om hvor jeg skal ligge dette? Eller kan jeg blot opdatere?

Mvh Dan

#4 2014-05-05 21:36:30

Kaare
Odense, Denmark
2012-09-17
21

DanDan skrev:

Kan du oplyse mig om hvor jeg skal ligge dette? Eller kan jeg blot opdatere?

Såfremt alt er sat rigtigt op, kan du blot installere plugin'en via din Piwigo-installations administrationsside; det er den letteste metode.  Følgende forudsætter nyeste Piwigo og dansk som sprog:

1. Gå til administrationsforsiden.
2. Klik på "Plugins" i menuen ude til venstre.
3. Klik på "Administrer" lige under "Plugins"-overskriften.
4. På siden der åbner, klikker du på det sidste faneblad, "Andre tilgængelige plugins".
5. Find "Community" på listen (som ikke er sorteret alfabetisk) og klik på dens "Installer"-link.
6. Gå til pluginlisten for at færdiggøre installeringen (dvs. gå tilbage "Administrer").
7. Find plugin'en i den nederste ramme under "Inaktive plugins" og vælg "Aktiver".
8. Opsæt plugin'en ved at klikke på dens navn i menuen til venstre, hvorefter du vælger fanebladet "Opsætning".

Det lyder mere kompliceret, end det er. :-)  Opskriften er cirka den samme for alle plugins (nogle har ikke egen opsætning/indstillinger).  Er plugin'en ikke brugbar, kan du deaktivere og evt. slette den.

Mvh. Kåre

#5 2014-05-06 14:22:23

DanDaan
Gæst

Mange tak for hjælpen, og det gik fint igennem :)

Tak

#6 2014-05-09 14:06:00

DanDan
Gæst

Hej Kåre

Jeg har lige et ekstra spørgsmål, som jeg håber at du kan besvarer:

Når man har uploaet et billede, og det ligger ned. Kan man så oprette dette. Idet jeg ikke kan finde nogle steder hvor man kan det....

Derudover når jeg klikker på Meddelelse, på forsiden får jeg:

.........................

/ Meddelelse

RSS-feedet giver besked om nyheder fra denne side: Nye fotografier, opdaterede albummer, nye kommentarer. Kræver en RSS-feedlæser.
RSS-feed kun med fotografier

Komplet RSS-feed (fotografier, kommentarer)

.................................

Hvordan kan få noget info på der?

Mvh Dan

#7 2014-05-09 14:11:45

DanDan
Gæst

Glemte lige:

Kan du også oplyse hvordan man ligger selvvalgt musik ind, når man har tilføjet Lyt til musik. Idet jeg ikke syntes at jeg kan finde det i adm.

Mvh Dan

#8 2014-05-09 15:07:47

Kaare
Odense, Denmark
2012-09-17
21

DanDan skrev:

Når man har uploaet et billede, og det ligger ned. Kan man så oprette dette. Idet jeg ikke kan finde nogle steder hvor man kan det....

Prøv at installere plugin'en "rotateImage", som tilføjer et ekstra faneblad på de enkelte billeders egenskabssider. Muligvis er det samme plugin, der tilføjer en ekstra funktion i Batch Manager (som er en funktionalitet, jeg håber du har opdaget).  Hvordan plugin'en forbinder sig med Piwigo i praksis, er jeg ikke klar over, men hos mig roteres billederne nu automatisk.

Tidligere drillede netop roteringen mig dog en hel del, både ved upload og bagefter.  Hvis du manuelt roterer et billede, og det ikke ser ud til at have nogen virkning, så på at opfriske hele siden med F5 / Ctrl-F5; det mener jeg også drillede mig i sin tid (det viste sig, at det kun var miniaturebilledet/thumbnail'en, der ikke var roteret, mener jeg).

DanDan skrev:

Derudover når jeg klikker på Meddelelse, på forsiden får jeg:
[...]
Hvordan kan få noget info på der?

RSS-feeds benytter jeg ikke, men jeg troede egentlig, at det blev opdateret automatisk. Ser du ingenting, når du åbner et sådant feed?

Mvh. Kåre

#9 2014-05-09 15:13:55

Kaare
Odense, Denmark
2012-09-17
21

DanDan skrev:

Kan du også oplyse hvordan man ligger selvvalgt musik ind, når man har tilføjet Lyt til musik. Idet jeg ikke syntes at jeg kan finde det i adm.

Det har jeg desværre aldrig prøvet.

Prøv evt. at kigge i det engelsksprogede forum: http://piwigo.org/forum/ - sørg for at finde det rette underforum (fx "Extensions"). Da der er megen aktivitet i de engelsksprogede forummer, er det en god ide at undersøge, om spørgsmålet har været besvaret tidligere, inden du opretter det.

Mvh. Kåre

Board footer

Drives af FluxBB

github twitter facebook google+ newsletter Donér Piwigo.org © 2002-2019 · Kontakt